Hamvazó szerda lévén reggel mentem a templomba. Kérdeztem a magyaroktól, hogy hogyan szokás itt köszönteni az atyát. Dicsértessék? Vagy csak simán latinul: Laudetur?! Leginkább persze  : Just say hello! J Nem szórakozunk itt  a megszólításokkal, az öregnek, a fiatalnak, a barátnak az ellenségnek , a papnak egyaránt, hello, hey, hi és a többi. Ja és ne feledkezzünk meg az ölelésről. Tibivel is viccből így köszöntöttük egymást: Megpróbálom lerajzolni szavakkal: szemben állunk egymással, fenekünket kitoljuk és alig érintkezünk össze egymással, leginkább csak éppen hogy megpaskoljuk egymás hátát, de azért ölelkezzünk! J

Vissza a templomba. A templomok nem cirádásak és nem a reneszánszban épültek, hanem modernek, de egyszerűek, nincs hideg bent és nagy párna van a popsid alatt, az orgona szó cd lejátszóról szól és a padokban van templomos jegyzettömb és ceruza, hogy tudjál irkálni. Sajnos mise nem volt amikor én mentem , de majd tervezem ,hogy ellátogatok egy igazi amerikai misére. Nem csendesre szeretnék elmenni ,hanem leginkább olyanra ahol feketék énekelnek, persze nem tudom, hogy hogyan veszi ki magát az, ha én oda megyek, remélem nem veszik majd tolakodásnak. A hamvazás egyébként úgy zajlott ,mint otthon, csak itt áldozásnál is le kell térdelni az oltár elé, meg ilyenkor is. Az Atya elmondja, hogy porból lettünk és porrá leszünk majd kapunk egy jó nagy keresztet a homlokunkra. Sierra Vista egyébként 40 000 fős falu ügye, és közel 40 templomot találhatunk itt. Amerikában aki tud prédikálni az csinálhat egyházat, legalábbis ezt hallottam. Vannak itt mormonok, jehovák, babtisták és még sorolhatnám. Érdekes program lenne, végig járni az ilyen szertartásokat, de ezt azért nem teszem meg, mert a végén még áttérítenek. J Na jó, csak viccelek, semmi képen nem hagyom el a hitem.

A templom utána az állatmenhely felé vettem az irányt. Itt szeretnék önkénteskedni. Tibi már járt is erre felé, megkérdezni, hogy lehet –e ,és mehetek , csak kell a bringa , de a magyarok elvileg megpróbálnak nekem keríteni egyet. Én otthon is jártam menhelyre és ott általában az a látvány fogadott, hogy minden kennelből lógtak ki a szebbnél szebb utca mixek. Itt rend van és tisztaság. Az emberek sokkal jobban odafigyelnek az állataikra is. Ezt abból gondolom, hogy az egész menhelyen összesen 8 kutyus volt, ebből 1 darab volt keverék. A macskák is gyönyörűek, legalább kétszer akkorák, mint az én Negróm, pedig az sem kicsike. Nem tudom elképzelni, hogy mivel etethetik őket. A lány aki ott dolgozott nagyon kedves volt, mondta, hogy ha jövök akkor sétáltathatom a kutyákat, játszhatok a cicákkal és még egy csomó más feladatom is lehet. Annyira jó, ezt nagyon várom. Elhihetitek, ha otthon is így fizetnének azért, hogy egy szép tiszta menhelyen dolgozhassak akkor nem is kéne más meló.

A menhely után Tibi bácsihoz mentem át, elmentünk Lujza nénivel sétálni a nyugdíjas telepen, bocsi, de nem tudom szebben megfogalmazni. Bekukucskáltunk a házakba. Amikor az ember úgy dönt, hogy oda költözik, akkor a házat veszi vagy építeti, mert van még hely az újaknak majd a földért fizet havonta, ha jól emlékszem 200-300 dollárt. Nekik ez persze nem nagy pénz. Mikor meg van a házad kiválaszthatod, hogy milyen legyen a járólap, meg a padlószőnyeg. Nagyon ki van találva. A séta közben megnéztük hány dagi néni lengedezik az uszoda habjai között majd integettünk a többi nyugdíjas született feleségnek, akik szintén jártak egyet ebben a gyönyörű napsütésben. Miután visszaérkeztünk a házba, ettünk egy sütit, a tejszínhab itt nagyon finom és kis lekvárral ez az előre elkészített piskótaszerű bigyó, álom jó, de komolyan. Beszélgettünk a szép magyar tájakról, a Bakonyról ahol én annak idején az öcsémmel és apuval mindig indiánosat játszottam a kövek között, Tibi bácsinak is eszébe jutottak a régi emlékek, hogy ők is cowboyosat meg indiánosat játszottak, amikor gyerekek voltak. Mondtam is neki, hogy akkor még biztos álmában sem gondolta volna ,hogy egyszer tényleg a vad nyugatra fog költözni. :)  

Délután átugrottam még a plázába, gondoltam ,ha már first lady vagyok akkor megérdemlek egy hajvasalót, mert az otthonit, semmi pénzért nem mertem volna elhozni. A húgom ugyanis anélkül szerintem bedilizne, neki az egyenes haj olyan ,mint másoknak a kenyér. Na jó persze csak túlzok, de tényleg fontos neki, bár mondjuk mindig ,hogy mire 30 lesz kopasz lesz a sok vasalás miatt, de most még tini és nem érdekli, meg amúgy is szeretne kopasz is lenni, rémes egy nőszemély! J Szóval a hajvasaló. Mivel nem tudtam mi az angolul és meg sem néztem a szótárban ,mert akkor túl egyszerű lenne ezért csak simán elkezdtem mondani a segitségemre siető srácnak, hogy haj csináló J Persze azt is elmondtam, hogy csak kicsit beszélni angol. Így átmentünk activitybe , mutatta a bugyuta fejű ,de egyébként kedves srác , hogy göndör ?! Én mutattam ,hogy nem-nem, egyenes. Ááá most már tudom: hair straightener, mindig csak én gondolom, hogy az angol nyelv bonyolult. J Egyébként én így tanulok a legtöbbet, hogy beszélek megkérdezem ,hogy az mi, és így tutira sosem fogom elfelejteni. A srác örült, hogy magyar vagyok, mert az apukája is élt nálunk, bár német származású, de élt Magyarországon is J Rögtön nagy lett a barátság közöttünk.

Este bekapcsoltam a tévét, a 11 –es csatornára. Az amcsiknál mindenkinél ugyanott vannak a csatornák J Tibi bácsiék mondták, hogy az American Idol ami olyan ,mint a megasztár a 11 –es csatornán lesz. Mondom, jó van, majd megkeresem. A Foxon nyomják egyébként. Haza jöttem és tényleg a Fox a 11-es csatorna, apa nem tudom, mit csinálna itt, nem tudná a magyar 1-et az egyesre a 2-őt a kettesre és a Duna tv-t a hármas csatornára pakolni, mert mióta az eszemet tudom nálunk ez így van. Mondjuk apa nem is ide akar költözni, hanem Ausztráliába, ott nem tudom, hogyan vannak a csatornák. Bár gondolom, most ,hogy olvassa, biztos azt gondolja magába,hogy kit érdekelnének a tv csatornák Ausztráliában vagy akár itt Amerikában, ismerem már lassan 24 éve... J Visszatérve az American Idolra vannak jó hangok és jövő héten kezdődik az élő műsor: jippijááéé J Holnap végre hazajön a hálótársam! Végre!!! J

A bejegyzés trackback címe:

https://timifromhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr484199644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása